Sabtu, 21 April 2012

ONAK DURI CINTAKU ~PART 13~


ina menerusakn hidup dengan semangat dari rakan-rakan dan juga keluarganya.kemana saja ibu dan bapanya pergi ina akan dibawa bersama untuk elakkan ina bersendirian dan mengingat kisah silamnya yang hitam dan menyakitkan itu.ibu ina tidak putus-putus memberi semangat ina supaya terus berdoa pada allah agar dia boleh terima kenyataan apa yang terjadi pada hidupnya.memang sukar untuk meneruskan hidup yang sudah tidak mempunyai apa-apa lagi setelah ia dimiliki oleh insan yang tidak berperikemanusia yang hanya ingin memusnahkan hidupnya sahaja.

ina cuba tersenyum,ketawa demi menutup kelukaan hatinya itu,msekin pun di dalamnya masih lagi bernanah,masih lagi tertinggal duri sembilu itu.tetapi ia semakin sukar apabila tiap kali ina melalui tempat-tempat dimana dia pernah bersama shah,airmata ina pasti akan mengalir membasahi pipinya,.
"shah kenapa kau buat aku seperti ini?
"masih tidak cukupkan cinta dan sayang aku berikan padamu?
"masih tidak cukupkah apa yang aku korbankan padamu selama kau bersama aku?
"apa kekurangan aku shah?
"siapa sebenarnya aku dihatimu shah?
itu yang sering bermain di fikiran ina sehingga sekarang.ina berharap andainya ada satu permintaan keajaiban ina mahu shah kembali padanya semula kerana shah adalah kekuatan dan juga nyawa ina.

tapi semua itu tidak mungkin terjadi.shah bukan miliknya.siti cuba mendekati ina,cuba untuk berkawan dengan ina.tapi ina cuba mengelak tetapi tidak mampu baginya semua itu takdir shah hanya buat siti bukan untuknya.
meskinpun teringat dengan apa yang siti lakukan padanya ina tetap masih melayan siti seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.ina turut memaafkan shah meskinpun shah banyak menipu ina dan hanya merapati ina semata-mata kerana wang untuk kepentingan dirinya.shah memang seorang lelaki yang pandai berkata-kata dan kerana itu lah ina terjatuh dalam jeratnya.

sejak dari itu,ina mula berhati-hati dengan lelaki.baginya lelaki tidak boleh dipercayai lagi meskipun ina mahu seseorang lelaki yang mendampinginya dan mencintainya sepenuh hati bukan untuk mempermainkannya lagi.
ina cuba berkenalan dengan amier.amier seorang lelaki yang matang dari shah.bersikap terbuka dan berfikiran  positif.ina berkenalan dan cuba membuat amier mengenali nya dengan lebih dekat begitu juga ina..amier minta couple dengan ina.ina memberitahu hal tersebut pada ibunya.ibu ina membenarkan tetapi menasihati ina supaya berhati-hati meskipun amier kelihatan baik orangnya.



                                                      ~sambungan~
                
                                                                                                                 :: tieyha mazuki ::





Tiada ulasan:

Catat Ulasan